HÁLA ZSOLTÁR 
 
Uram Istenem, annyiszor érzem, hogy benned élek, mozgok, vagyok. Hogy minden ami bennem szép, jó és igazán emberi, azt egyedül neked köszönhetem. Ha atyai szereteted megvonnád tőlem, abban a pillanatban a semmibe zuhannék vissza és értelmét veszítené létem, munkám, imám, mindenem. Szeretnék most hálát adni: Az elhangzott részre válaszoljuk: Hálás szívvel, köszönöm Uram!
 
 - Azt Uram, hogy semmiből megteremtettél, 
- Azt Uram, hogy érte, emberért, ezt a csodálatos világot megteremtetted,
 - Azt Uram, hogy virágok nyílnak, madarak dalolnak és egy csodálatos világ vesz körül engem,
 - Azt Uram, hogy embertársaink élnek a földön, akikkel megoszthatom örömömet-bánatomat,
 - Azt Uram, hogy értelmem és szabad akaratom van, amivel cselekedni s gondolkodni tudok,
- Azt Uram, hogy halhatatlan lelkem van, 
- Azt Uram, hogy a bűnbeesés után nem taszítottál el örökre engem magadtól, mint a bukott angyalokat, - Azt Uram, hogy Megváltót ígértél és küldtél számomra, 
- Azt Uram, hogy harminchárom évig itt éltél és példát adtál nekem az igaz emberi életre,
 - Azt Uram, hogy munkáddal megszentelted a munkát,
 - Azt Uram, hogy három éven át tanítottál, a helyes útra, az örök igazságra és igaz életre, 
- Azt Uram, hogy szeretted a szegényeket, betegeket és a gyermekeket, 
- Azt Uram, hogy a kereszten értem magadat feláldoztad, 
- Azt Uram, hogy minden embernek bűnbocsánatot és megszentelő kegyelmet szereztél, 
- Azt Uram, hogy dicsőségesen feltámadtál és meggyőzted a világot igaz voltodról, 
- Azt Uram, hogy nem hagytál el minket és a Szentlelket elküldted a világnak, 
- Azt Uram, hogy a Szentlélek eljött és itt maradt velem, 
- Azt Uram, hogy a Szentlélek vezet, tanít, irányít engem és bennem imádkozik, 
- Azt Uram, hogy a Szentlélek megsegít engem, 
- Azt Uram, hogy a Szentlélek támogat, hogy hitemet vállaljam és hitem szerint éljek,
 - Azt Uram, hogy mindig megbocsátod a bűnbánat szentségében vétkeimet, 
- Azt Uram, hogy az Eukarisztiában szent testeddel és véreddel értem jelen vagy, 
- Azt Uram, hogy a szentáldozásban hozzám térsz, 
- Azt Uram, hogy segítesz abban, hogy a szeretet útját járjam, 
- Azt Uram, hogy az ellenem vétőknek megtudok bocsátani, 
- Azt Uram, hogy szeretek imádkozni, templomba járni, 
- Azt Uram, hogy egy keresztény közösség tagja vagyok, 
- Azt Uram, hogy van családom, barátom, otthonom, 
- Azt Uram, hogy van egészségem, munkahelyem, 
- Azt Uram, hogy örök életet ígértél nekem, 
- Azt Uram, hogy a mennybe hazavársz engem, 
- Azt Uram, hogy egyszer majd feltámadok, 
- Azt Uram, hogy megengedted, hogy neked hálát mondhatok. 
 
 Könyörögjünk: Urunk Istenünk, akitől minden jó és áldás származik, hála telt szívvel mondok köszönetet mindazokért a jókért, amelyekkel elhalmoztál engem, és amelyeket érdemtelenül csak a te határtalan szereteted juttatott nekem. Add, hogy életemben minél többször dícséhessem és áldhassam jóságodat: aki élsz és uralkodol mindörökké. Amen.
 
Forrás ~ Internet